eerste indruk - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Pustjens - WaarBenJij.nu eerste indruk - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Pustjens - WaarBenJij.nu

eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Juni 2014 | Ghana, Kumasi

5 juni; Om half 9 opgehaald. Ik ben samen met Ali afgereisd naar Kumasi. Sommige wegen waren een hel om over te rijden. Er waren grote stukken niet geasfalteerd.
Eenmaal aangekomen in kumasi heb ik mijn ogen uit gekeken. Wat een grote stad!
Ik werd naar de Syto organisatie gebracht waar ik nog uitleg kreeg over de familie en de stad. Na deze info hebben we een kijkje genomen op een nog drukkere en grotere markt als accra!
Rond 6 uur ben ik naar mijn familie gebracht. In eerste instantie schrok ik me kapot. Ik kom in een wijk terecht waar er geen straten zijn en waar je totaal geen weg terug vind. ofwel geen asfalt maar ook vooral geen rechte of gelijke wegen... Overal staan en liggen spullen/modder/stenen. Er lopen kippen en geiten over de straat.
 Buiten dat is de familie erg aardig maar ook heel erg gelovig.

De eerste avond ben ik vroeg naar bed gegaan omdat ik erg moe was van het reizen. Dat vroeg slapen werd verstoord Door een grote en lange regenbui. Als je geen ramen hebt(wel een soort van luikjes) wordt je hier al snel wakker van.  Om 5 uur werd ik wakker van de warmte en van t vele lawaai dat van buiten kwam. Muziek, geschreeuw, gerommel en dierengeluiden. -Wat een belevenis-
Uiteindelijk ben ik om half 7 maar opgestaan en heb ik nog even gespeeld met de baby in het huis omdat de andere dochter moest poetsen.

Om half 9 zou ik worden opgehaald Door iemand van de organisatie, dit werd iets later omdat ze de weg niet goed kon vinden. Ze heeft me de weg verteld en is met me meegegaan naar het weeshuis, werd ook geïntroduceerd aan de mama's en mocht gaan meehelpen in het jongens huis.

6 juni;
Werd alweer wakker gemaakt om 5 uur smorgens Door het lawaai van buiten. Toen ben ik gaan ontbijten en nog even terug op bed gaan liggen. Om half 8 vertrokken naar het weeshuis. De kinderen meehelpen met aankleden. De babies eten gegeven en geknuffeld en weer eten gegeven.
Om 12 uur was mijn dag voorbij. Taxi naar huis gepakt. taxi's zijn hier erg goedkoop. 1 Cedi, dus ongeveer 25 euro cent. De taxichauffeurs vragen mij altijd meer, maar na een korte discussie laten ze me toch voor 1 cedi instappen :p 

Ik moet nog erg wennen aan de levenstijl, de mensen, de omgeving en de taal.
Maar iedereen zegt dat het wel goed komt als ik er wat langer ben.


  • 07 Juni 2014 - 07:17

    Lianne Van Iersel:

    hoi sanne, hoe is het met de hitte? Ben je al een beetje gewend aan alle rituelen? Als je bij zo"n familie in huis bent pas je je maar aan.Hoorde van mam dat ze een dochter van 19 hebben. Wel leuk dat er iemand van ongeveer jou leeftijd is. Kun je met haar communiceren of is het nog handen en voeten werk? Dat meisje zal ook wel haar ogen uitkijken wat jij allemaal voor kleren en spullen hebt. Sanne het is een ervaring voor het leven, dit vergeet je nooit meer. Als ik een film over Afrika zie op tv, en er komt van dat rode zand in voor dan is het alsof ik het nog ruik. Blijf je volgen, en vraag aan Marco of hij de foto"s op facebook kan laten zien.
    groetjes van die drie oet zöstere en auch van charlie

  • 07 Juni 2014 - 10:55

    Berry&Desiree:

    Hoi Sanne
    Fijn om te horen hoe het daar met je gaat!
    We kunnen ons voorstellen dat het erg wennen is want je bent in alle opzichten in een andere wereld beland.
    Zal ook even tijd nodig hebben om te wennen, maar wij hopen allebei dat je er toch van kunt genieten want voor je het weet ben je weer terug.
    Enjoy Sanne!
    Groetjes, Berry en Desiree

  • 07 Juni 2014 - 23:50

    Margot Pustjens :

    Het Sanne! Wat leuk om te lezen iedere keer hoe het daar gaat! Kan me voorstellen dat je ook af en toe denkt " waar ben ik terecht gekomen!...??? Ik zag al dat je emmers water op je hoofd kunt dragen.... Ga zo door!!! Altijd handig! Trouwens; voor de temperatuur had je niet hoeven te gaan! Het was hier vandaag tropisch & Afrikaans warm...!!! Enjoy!!! Xxx Margot & Co.

  • 08 Juni 2014 - 13:34

    Tjeu:

    Hoi Sanne, we zijn weer terug in Nederland en kan ik je mailen, ging niet vanuit Turkeij.
    Gelukkig vind je het leuk daar in de verte.
    Natuurlijk een heel andere leefwijze dan wat we, jij, gewend zijn.
    Ik hoorde dat je foto's heb staan op facebook , maar die kan ik jammer genoeg niet zien, heb geen facebook dus als je ze kunt mailen zou leuk zijn.
    Ik lees dat je de kindjes al eten geeft.
    Ik kan me voorstellen dat ze blij zijn met jou, zeker het knuffelen!!!
    Geniet van de ervaring en ik lees graag je volgende mail.
    Groetjes uit Zöstere ook van Sep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 10806

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Sanne goes Ghana!

Landen bezocht: