een normale week in ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Pustjens - WaarBenJij.nu een normale week in ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Pustjens - WaarBenJij.nu

een normale week in ghana

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Juni 2014 | Ghana, Kumasi

Na een leuk (echt ghanees) weekend te hebben gehad ben ik maandag weer begonnen met werken in het weeshuis.
Babies verzorgd, eten gegeven en gespeeld. Had maar een korte dag dus ben met 2 andere vrijwilligers naar Kumasi zoo geweest. Lelijkste dierentuin die ik ooit gezien heb, maar wel even wat anders... erna ben ik met hun naar de ambassade geweest voor hun visum verlenging en erna zijn we op bezoek geweest bij Aggie in het ziekenhuis. Aggie is ook een meisje van het weeshuis. Ze is een meisje van 3 jaar dat niet goed kan zien en ook niet kan slikken. De moeders in het weeshuis deden er vrij weinig aan dus een van de vrijwilligers had besloten om haar naar het ziekenhuis te sturen. Ze was dus ondervoed. Ze is erg mager!! Vanaf woensdag moest ik smorgens naar haar toe om een oogje in het zeil te houden. Als het goed is krijgt ze een operatie die betaald wordt door social welfare maar dat is nog niet zeker. Zo niet wil ik van het ingezamelde geld de operatie betalen. De operatie zou helemaal niet duur zijn.


Het ziekenhuis is erg verschillend dan de ziekenhuizen in Nederland. De kinderen liggen met ongeveer 20 op een klein zaaltje en je hebt net genoeg ruimte om de moeder ernaast te laten zitten.
Heel anders en kijkt je ogen uit.

De dinsdag heb ik de middagdienst gedraaid. De middagdienst is erg druk omdat je de kleine kinderen nog erbij hebt. Wel was het erg gezellig. Ik heb ze ballonnen gekocht en dat vonden ze helemaal geweldig. Uren mee gespeeld en hele dag heb ik niks anders gehoord. Balloon Balloon Balloon :p
----
Vandaag heb ik dan last gekregen van buikpijn, het eten is vaak pittig of anders. Gisteren heb ik yollof Rice gegeten. Het lekkerste en het simpelste wat ik tot nu toe geproefd heb. Het recept heb ik opgeschreven!
Je hebt hier ook fufu of banku. Dit is een soort van deeg die ze eten met saus/vlees. Niet mijn favoriet :p

Dit weekend ga ik waarschijnlijk ergens naar toe met 2 meiden die ik heb leren kennen via een vrijwilligerster bij het weeshuis...en dan gaat de tijd snel,denk ik..



  • 12 Juni 2014 - 21:22

    Berry&Desiree:

    Hoi Sanne,

    Goed van je dat je 'n deel van het ingezamelde geld gebruikt om Aggie te helpen.
    Zielig dat ze ondervoed is doordat ze slecht kan slikken en het mss met een kleine ingreep verholpen kan worden.
    Zouden ze ook iets aan haar zicht kunnen doen?
    Mogelijk dat die meiden met wie je op stap gaat nog iets gegeten hebben wat makkelijker verteerbaar is.
    Als je op stap gaat, enjoy en be carefull!

    Groetjes, Berry en Desiree

  • 14 Juni 2014 - 09:38

    Lianne:

    jambo Sanne,

    Nu ben je al 2 weken in Ghana, moet je eens zien hoe snel dat allemaal gaat. Volgens mij heb je het er wel naar je zin, ook al is het soms vermoeiend. Leuk dat je ook iets met anderen kan afspreken in je vrije tijd.
    Doe maar voorzichtig als jullie ergens naar toe gaan.
    groetjes en tot een volgende keer van lianne,Ton en Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 10796

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Sanne goes Ghana!

Landen bezocht: