Ook Ghana is prachtig! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Pustjens - WaarBenJij.nu Ook Ghana is prachtig! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Pustjens - WaarBenJij.nu

Ook Ghana is prachtig!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Juni 2014 | Ghana, Kumasi

ook ghana is prachtig!

Afgelopen vrijdag heb ik samen met een Japanse jongen een dagje vrij genomen!
We zijn met 4 meiden en 1 jongen richting de volta regio gegaan. Smorgens vroeg om 9 uur de trotro in. Hadden gevraagd hoelang het ging duren...2,5 uur! super!
maar als dit Afrika niet is....4 uur tot een trotro station en erna nog bijna 3 uurtjes tot de plaats van bestemming.
Voor dat we de andere regio inreden werden ons busje ook nog gecontroleerd. We moesten ons paspoort laten zien. Gelukkig had ik mijn kopie wel bij me maar de Japanse jongen werd het busje uitgehaald en werd bijna meegenomen door de politie. Totdat wij zeiden dat hij bij ons hoorde en we vrijwilligers in kumasi waren en toen was alles prima. De Japanner spreekt bijna geen engels dus hij had geen idee wat er aan de hand was.

Toen we aan kwamen waren we allemaal Moe en hadden honger! Tot mijn grote geluk hadden ze hamburger en friet. Deze avond vroeg gaan slapen.
Zaterdagmorgen waren we van plan om een boottocht te gaan doen van 6 uur. inclusief barbecue, drinken en zwemmen bij een eiland. Helaas ging dit tochtje niet door..wat de precieze reden is weten we nog steeds niet.
Toen hebben we maar n mini bootje gehuurd en t water opgegaan. Genoten van t uitzicht en af en toe eens t water in gesprongen (meer als 10 meter diep)..
Erna zouden we eigenlijk naar een aapjes reservoir gaan...ook dit ging niet door. Het was te warm en de aapjes houden niet van de zon dus die zouden nergens te zien zijn...
Toen kwam de eigenaar van de boot om naar een local zwembad te gaan..geweldig 5 blanke mensen tussen 100e ghanezen! De vrouwen dragen daar geen bikini maar gewoon een t shirt en kort broekje. Was erg grappig allemaal maar wel gezellig. We kregen honger en zijn terug gegaan naar t hostel. Om half 7 taxi gepakt naar een pub en daar met andere ghanese mensen naar de wedstrijd ghana-Duitsland gekeken. Wat een feest. Helaas werd t 2-2 maar ze hebben goed gespeeld. Trots op Ghana :) erna nog wat gedronken en gaan slapen.
Zondagmorgen vroeg opgestaan om optijd naar de watervallen te gaan. Na 2 uur wachten in de trotro(die pas vertrekt als die vol is) hebben we hun maar wat extra geld gegeven en zijn ze meteen vertrokken! Altijd fijn haha.

De watervallen waren echt super! Mooi en wat een geluid.
Hierna nog 2 uur door de bush gelopen, berg op en af. Heb ongeveer 3000 calorieën verbrand, zo voelde het :p maar was wel de moeite waard! mooi uitzicht en mooie natuur!

Helaas hebben we van 1 super aardige meid uit Amerika hier afscheid genomen want zij ging nog een paar weken naar een andere regio van Ghana en wij gaan terug naar kumasi.

Morgen ga ik met heel veel zin naar t weeshuis. Laatste paar dagen genieten van de lieve kids en hun nog blij maken.

• 22 Juni 2014 - 19:44

Margot:

Ik heb de mooie foto's van je uitstapje al gezien op FB! Ziet er geweldig uit daar!!
    Zo te lezen een heel gezellig weekend gehad!
    Het begint al aardig op te schieten voor je! Voordat je het weet zijn de 4 weken al om!
    Geniet er maar lekker van de komende dagen, en dan horen we hier wel "life" de rest van de verhalen...!!! Groetjes " de Pöschje oet Roosteren! Xxx

• 25 Juni 2014 - 12:20

Lianne:

Hoi Sanne,
    Lees met aandacht jou verslagen, het is wel fijn dat jullie ook vrije tijd hebben en leuke dingen kunnen doen.
    Nog een paar dagen en dan zit je avontuur er al weer op. Knuffel de kleintjes maar goed dat verdienen ze.
    En wij kijken weer uit naar je thuiskomst.
    groetjes en een veilige reis naar huis, Lianne, Ton en Marco