weekend! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Pustjens - WaarBenJij.nu weekend! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sanne Pustjens - WaarBenJij.nu

weekend!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Juni 2014 | Ghana, Kumasi

jaaa..ik had weekend maar ben gewoon elke dag om 5 uur wakker Door alle luide geluiden van buitenaf.

zaterdag heb ik meegeholpen het huis poetsen en ben erna met andere meiden die ik heb leren kennen in het weeshuis gaan eten en relaxen. Een rustige zaterdag dus.

Zondag: vroeg opgestaan omdat ik dacht dat we om 9 uur naar een kerkdienst gingen..Dit werd echter een uurtje later. Zo heb ik wel al mijn kleren kunnen wassen in een teil, lekker in het zonnetje buiten.
De kerkdienst is erg verschillend met die in Nederland. Ze dansen, zingen en lachen! De pastoor preekt over de moeilijke obstakels in je leven en dat je nooit mag opgeven want zo kom je nergens en bereik je je dromen niet. Amen! Heel leuk, ze bedankte me ook waar iedereen bij was en vonden het erg fijn dat ik erbij was. De pastoor heeft erna nog eens voor mij alleen gebeden, terwijl die mijn handen vast hield - God bless you.-
De zangers wilde me ook leren kennen en ook andere bezoekers van de kerk. De kerk in deze wijk is gewoon een zaaltje waar stoelen in worden gezet..

In de middag ben ik met de dames van de familie(my sisters) naar een feest geweest van een koppel in deze wijk waarvan de baby een naam ging krijgen. Heel gezellig en apart om mee te maken.Degene die geld of cadeau hadden gegeven kregen een zak met eten en drinken mee naar huis, Rijst met kip natuurlijk.

Verder wil ik nog even kwijt dat de temperatuur hier ook niet alles is. Het is deze maanden regenseizoen dus de hele dag voel je plakkerig aan van de warmte en de vochtigheid.

Ook heb ik een nieuwe ghanese naam; Akosua. In ghana noemen ze je vaak naar de dag waarop je geboren bent, zondag dus.

Morgen mag ik weer beginnen met werken in het weeshuis. De komende week kijk ik overal eens rond om te weten te komen wat ze nog allemaal kunnen gebruiken.

maadwo! (good evening)



  • 09 Juni 2014 - 08:43

    Margot:

    Het Sanne, leuk verhaal weer!!! Zo te horen al goed gewend!! Hier ook nog steeds Afrika zon en temperatuur, maar we gaan niet klagen...
    Fijne week weer!!! Xxx

  • 09 Juni 2014 - 12:21

    Berry & Desiree:

    Hallo Akusoa,

    Mooi verhaal. Zo zie je maar dat je in materiele zin niet veel hoeft te hebben om toch rijk te zijn. Fijn toch dat ze je zo welkom doen voelen en laten weten dat ze blij met je zijn?
    En zo wordt een kerkdienst ook nog uit te houden he...
    Je moeder heeft trouwens een nieuwe extra grote wasmachine, dus dat teiltje hoeft de laatste dagen niet meer.
    Het eten op de foto is ehhh... erg apart, hopelijk smaakt het beter dan het er uitziet.
    Maar belangrijkste is dat je je er toch min of meer thuisvoelt en het je bevalt en dat maken we toch wel uit je berichtje op.

    Groetjes en god bless you, Berry en Desiree

  • 09 Juni 2014 - 13:10

    Theo En Henny:

    Hoi Akusoa,
    Zo te horen en te lezen ben jij al goed opgenomen in de communitie,hallelua !!!!:-)
    Hier is. Het op het moment ook heel benauwd en plakkerig kost veel aan het bier drinken ( Theo dus )
    Trouwens mooie foto,s wat jij doorgestuurd heb, zo krijgen wij een goed beeld waar jij vertoeft en werkt, veel plezier daar en wij houden van je
    Groetjes , Theo, Henny , en Rico.

  • 09 Juni 2014 - 14:20

    Anita En Erroll:

    Hè Akusoa,

    Mooie naam heb je gekregen. We vinden het erg leuk om je te volgen. Op deze manier kunnen wij ons een goed beeld vormen hoe jij daar de dagen doorbrengt. Schitterend ook om te weten hoe de mensen daar leven. Zo te horen hebben ze de blanda beautiful girl uit Susteren goed opgenomen. Je ziet er overigens schitterend uit in de lange kleding en met teil water op je hoofd. Hoe smaakt t eten daar? Op de foto zag t er ook erg apart uit. Nog een vraagje Hoe is je bed? Ligt t een beetje lekker?
    Vandaag ben je er al een week, gaat super snel hè, wens je een leuke week toe en tot schrijvens of appen

    Dikke Huggies van ons allemaal en god bless you . Xxxxxx

  • 10 Juni 2014 - 14:54

    Anique:

    Heyy mupke,

    Leuk om je verhalen te lezen! Geniet er nog van!! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 10821

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Sanne goes Ghana!

Landen bezocht: