Sponsor actie voor Kumasi Children's home - Reisverslag uit Susteren, Nederland van Sanne Pustjens - WaarBenJij.nu Sponsor actie voor Kumasi Children's home - Reisverslag uit Susteren, Nederland van Sanne Pustjens - WaarBenJij.nu

Sponsor actie voor Kumasi Children's home

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 April 2014 | Nederland, Susteren

Welkom op mijn blog, die de komende tijd open staat met mijn verhalen en ervaringen uit Ghana.

Over 7 weken is het zover. Ik ga eindelijk naar Ghana. Een droom die gaat uitkomen en waar ik jarenlang over heb nagedacht. 1 juni 2014 vertrek ik in mijn eentje naar het "mooie" Ghana. 4 weken lang ga ik als vrijwilliger werken bij een weeshuis in Kumasi, dit is de 2e grootste stad van Ghana. Het weeshuis 'Kumasi's childrens home' is voor kinderen van 0 tot een leeftijd van ongeveer 23. Niet alleen 4 weken werken maar ook 4 weken logeren bij een echte Ghanese familie.

Met heel veel zin maar ook met spanning zie ik dit avontuur tegenmoet.


''Kumasi's Childrens home"
Het Kumasi Childrens Home is 1965 geopend door de Ghanese overheid om de verwaarloosde kinderen uit de Ashanti Regio op te vangen en de de juiste zorg en bescherming te geven. Momenteel zitten hier zo’n 100 kinderen. Het tehuis valt onder rechtstreeks gezag van het Departement of Social Welfare. Doel van het Childrens Home is om deze kwetsbare kinderen bij te staan in hun ontwikkeling zodat ze opgroeien als zelfstandige volwassenen die goed voor zichzelf kunnen zorgen. De kinderen die hier wonen vallen in verschillende leeftijdscategorieën: van baby tot bijna volwassen. Ook kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking zijn welkom. Ze worden in verschillende huisjes op het terrein ingedeeld; zo zijn er ook aparte jongens- en meisjeshuizen. Naast het weeshuis ligt ook een basisschool, hier krijgen de kinderen les en wordt er op een educatieve manier met hun gespeeld.

Vrijwilligers helpen mee in de verschillende huizen. Je helpt mee met opstaan, aankleden, eten, wassen, opruimen etc. Na school help je de grotere kinderen ook met huiswerk. In de opvang help je mee met spelen, eten geven en educatieve spelletjes doen met de kinderen. Verder denk je mee over het ontwikkelen van activiteiten die goed zijn voor de algehele ontwikkeling van de kinderen.


---Inzamelingsactie!
Om zo veel mogelijk voor de lokale bevolking in Ghana te kunnen betekenen kan ik de nodige hulp gebruiken! Daarom wil ik je vragen om het project waarvoor ik ga werken financieel te steunen!
Het ingezamelde geld zal geheel ten goede komen aan spullen die de lokale bevolking nodig hebben. Denk aan stoelen, banken, speelgoed of misschien wel het maken van kapotte deuren/daken of andere spullen die een opknapbeurt nodig hebben . Ik ga in Ghana zelf bepalen waar ik het geld aan ga uitgeven en ik houd jullie via o.a. dit blog op de hoogte waar het geld aan besteed wordt.
Rekeningnummer IBAN: NL37RABO0144402416
Inzamelingsactie Ghana
t.a.v. Sanne Pustjens

Ook kan u zich aanmelden bij de mailinglist, zo blijft u altijd op de hoogte vsn mijn ervaringen en verhalen.

  • 08 April 2014 - 23:44

    Annika Beckers:

    Hee sanne,
    Ik vind dit zoo gaaf en knap van je dat je dit gaat doen..
    K wens je n goeie reis heen en terug en heel veel suc6 in ghana!!
    Dikke knuffel van Annika

  • 19 April 2014 - 16:36

    Agnes Konings:

    Hallo Sanne
    Wat een geweldig project dat je naar GHana gaat. Eenmnaal in Afrika geweest dan ben je zo aan het land verkocht. Mijn zus woont in Namibia en vind het ook geweldig zei hebben daar ook een schooltje opgericht. Ik wens je heel veel succes.

    Agnes Francot-Könings

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 775
Totaal aantal bezoekers 10813

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Sanne goes Ghana!

Landen bezocht: